Με αφορμή τις διώξεις των αγωνιζόμενων φοιτητών στη Ξάνθη

Έπειτα είναι το καθηγητικό κατεστημένο 

Το οποίο ξέρει να οδύρεται στα τηλεοπτικά πάνελ για τις “χαμένες εβδομάδες” των καταλήψεων και για τις καταστροφές δημόσιας περιουσίας σε πάρτυ αριστερών φοιτητικών παρατάξεων κ.α. αλλά “ξεχνά” να μιλήσει, ή το πολύ το κάνει σιγοψιθυρίζοντας, για τα «χαμένα μυαλά» που δημιουργούν οι φασιστικές ρητορείες του κάθε Παύλου, για τις δυσκολίες που δημιουργούν οι αυταρχικές και καθόλα άδικες μεθοδεύσεις του. Που βολεύεται με τους μισθούς και τα κονδύλια και δεν ενδιαφέρεται αν ο απλός άνεργος – εργαζόμενος/ελαστικά «απασχολούμενος» – μονίμως επανακαταρτιζόμενος φοιτητής έχει ή όχι τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει στους εξοντωτικούς ρυθμούς που και το ίδιο επιβάλλει, αν έχει ή όχι τη δυνατότητα να πληρώσει τα δίδακτρα στο μεταπτυχιακό που η ανεργία τον σπρώχνει. Όλα αυτά άλλωστε δεν αφορούν (κατά αυτούς) παρά μόνο την υπηρέτηση Της Επιστήμης. Της αταξικής  –  υπερταξικής, ουδέτερης, αντικειμενικής, θαυματοποιούσας, της “κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο”, Επιστήμης …

Στη συνέχεια είναι οι φοιτητικές παρατάξεις που εκπροσωπούν το σύστημα μέσα στις σχολές. Κατά παράδοση και κατά κύριο ρόλο οι ΔΑΠ και ΠΑΣΠ που, σε αγαστή συνεργασία με το καθηγητικό και το πολιτικό κατεστημένο, εξαγοράζοντας θέσεις σε “γραφεία διάφορα” συνέβαλλαν τα μέγιστα στο σάπισμα του φοιτητικού συνδικαλισμού, πάραξαν χιλιάδες νεολαίους ανήμπορους ιδεολογικά και πολιτικά να αντιμετωπίσουν την κρίση που έρχονταν, εναντιώθηκαν με νύχια και με δόντια, πολύ συχνά με μέσα «καθόλου δημοκρατικά», σε όσους αγώνες και αντιστάσεις νεολαία κατάφερε να στήσει τα τελευταία 40 χρόνια. Κατά “μόδα” όσα διάφορα ανεξάρτητα φρούτα αποτέλεσαν και αποτελούν μεταμφιέσεις των προαναφερομένων, όπου έκριναν πως η ταύτισή τους με τα μνημονιακά κόμματα και πολιτικές χρίζει λίφτινγκ και μετονομάστηκαν, προσθέτοντας το πάντα πιασάρικο (και αντικειμενικά καθολικά αβάσιμο) προσδιορισμό “ανεξάρτητοι”. Είναι βέβαια, σε δεύτερο ρόλο, και διάφοροι άλλοι …

Είναι φυσικά και μια σειρά ακόμα λόγοι

Οι δε φοιτητές οι οποίοι υφίστανται το μένος του δεν το υφίστανται επειδή είναι άτακτοι, αλλά το υφίστανται επειδή είναι συνδικαλιστές της αριστεράς. Θα ήθελα πριν η αναρχία/αυτονομία να παρεξηγηθεί, πριν ο συριζεός πολιτευτής κολακευτεί και πριν ο κάθε πρόσφατα εγγεγραμμένος στην κομμουνιστική νεολαία σπεύσει να «διαχωρίσει τη θέση του», στο σημείο αυτό να προσδιορίσω ότι όρος αριστερά “κανονικά” περιγράφει όποια συλλογικότητα, ομάδα ανθρώπων αντιπαλεύει στον α’ ή στο β’ βαθμό το εκμεταλλευτικό σύστημα, που με τις διαφορετικές προσεγγίσεις του κάθε ρεύματός της, τη διαφορετική ταξική σύνθεση και κοινωνική απεύθυνσή του, αντιστέκεται  στην καταπίεση του λαού από το σύστημα και τους εκφραστές του. Ότι εκπροσωπεί τα παραπάνω ανήκει στην αριστερά, και άρα αριστερά λοιπόν είναι κάτι αρκετά πλατύ αλλά ταυτόχρονα με πολύ συγκεκριμένα όρια.

Και αυτό το είδος της αταξίας ήταν που εξόργισε τον Παύλο. Το αριστερό, το κομμουνιστικό, το αντιφασιστικό.  Το δεν λέω “ναι σε όλα” , το αντιτάσσομαι στο “δικαίωμα” κάποιου να κάνει κηρύγματα μίσους για τους ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα, θρησκεία, φύλο, μάτια ή και εγώ δεν ξέρω τι άλλο και το επιχειρώ να αρνούμαι και να εναντιώνομαι στο να είμαι στρατιωτάκι υπηρέτησης των “αναγκών” του κάθε Παύλου, στο πανεπιστήμιο σήμερα, του κάθε αφεντικού στη δουλειά αύριο, του κάθε στρατηγού στον πόλεμο μεθαύριο.

Τέλος για τη συμπεριφορά του Παύλου ο χαρακτηρισμός φασιστική και μανιώδης είναι λανθασμένη.  Γιατί το συνδετικό “και” ενώνει δύο αλήθειες συνθέτοντας μια ανακρίβεια. Η συμπεριφορά του Παύλου, όπως και οποιουδήποτε, αν είναι φασιστική δεν μπορεί παρά να είναι και μανιώδης. Και αυτό καθόλου δεν σημαίνει ότι ο φασισμός οφείλεται σε κάποια ψυχοπαθολογική πάθηση. Αντίθετα προκύπτει ως ένα επικίνδυνο παραΐδεολογικό ρεύμα που παράγεται από το σύστημα της εκμετάλλευσης ακριβώς για να το εξυπηρετήσει, (δεν χρειάζεται αναδρομή στο βαθύ παρελθόν για να καταδειχθεί αυτό, πρόσφατη είναι η απόπειρα στησίματος εργοδοτικού «σωματείου» στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα με τη δολοφονική επίθεση που ακολούθησε ενάντια σε μέλη του κκε λίγες μόνο μέρες πριν τη δολοφονία του Φύσα και οι επιθέσεις σε Αιγύπτιους αλιεργάτες), και ότι ως λογικό επόμενο διαστρέφει συνειδήσεις, καταργεί πανανθρώπινες, παλλαϊκές, αξίες και ιδανικά, συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία ατόμων ψυχικά διεστραμμένων, τέτοιων που σήμερα μαχαιρώνουν μετανάστες και «χτες» πατούσαν κουμπιά ενεργοποίησης λειτουργίας των θαλάμων αερίων στο Άουσβιτς και στο Νταχάου.

Η κάθε απόπειρα ερμηνείας του φασισμού που θέτει ως κύρια ψυχοπαθολογικά κριτήρια και τα πολιτικά ως δευτερεύοντα είναι σχετικά εύκολο να αποδομηθεί. Στην περίπτωση που αναφερόμαστε είναι χαρακτηριστικό πως ο Παύλος πέραν των «ανιδιοτελών» ακροτήτων του, προέβη και σε άλλες, άμεσα ιδιοτελείς. Σύμφωνα με μαρτυρίες φοιτητών τους υποχρέωνε (με τον εκβιασμό να αποτελεί μόνιμο χαρακτηριστικό της όλης του στάσης) να δακτυλογραφούν παραδόσεις του και τις δακτυλογραφημένες σημειώσεις τις εξέδωσε στον Εύδοξο χωρίς φυσικά καμία αναφορά στο “υπηρετικό προσωπικό” (ήταν δε τόσος του ο πόθος και η βιασύνη που σε ένα εξ αυτών αναγράφονταν σε κάποιο σημείο η φράση «εδώ δεν καταλαβαίνω τι γράφει»). Είναι λοιπόν το λιγότερο αφελές να αποδοθούν οι πράξεις του αποκλειστικά σε μία «ιδιαίτερη ιδιοτροπία» ή πόσο δε μάλλον σε αφέλειά του. Το τελευταίο αποδεικνύεται άλλωστε περίτρανα από ότι ενώ ο Παύλος απείλησε προσωπικά πολλές φορές τους αριστερούς μαχόμενους φοιτητές με μηνύσεις εν τέλει αυτές έγιναν, εντελώς τυχαία, από μέλη της φασιστικής μικρής ομάδας φοιτητών που ο ίδιος συγκρότησε με αρχικό εφαλτήριο / πρόσχημα την πραγματοποίηση επιστημονικών πειραμάτων. Δεν υπάρχει άλλωστε φασισμός που δεν πατά σε μία οικονομικοπολιτική σχέση/βάση, που δεν εξυπηρετεί τον φασίστα ή τον καπιταλιστή κεφαλαιούχο που βρίσκεται πίσω του.

Σχετικά με το τι πρέπει να γίνει απέναντι σε αυτό που έγινε στην Ξάνθη

Ακριβώς επειδή το γεγονός στην Ξάνθη δεν είναι μεμονωμένο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μεμονωμένα. Όχι επειδή δεν αφορά κύρια τους εκεί διαμένοντες ή παραβλέποντας την τεράστια σημασία των διώξεων, αλλά γιατί ο μόνος τρόπος να βρουν διέξοδο στην πάλη τους είναι το ζήτημα να αντιμετωπιστεί αγωνιστικά τόσο σε μεγάλη γεωγραφική έκταση, όσο και με τρόπο που θα εντάσσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του στο συνολικό πλαίσιο δημιουργίας τους. “Κύριοι Παύλοι” στην μία ή στην άλλη τους μορφή υπάρχουν πανελλαδικά. Και όποια μορφή και να παίρνει ένα είδος τέρατος δεν παύει να είναι τέτοιο. Και τα “τέρατα” έχουν ανεπτυγμένη σε σημαντικό βαθμό την κοινή συνείδηση στα κοινά τους συμφέροντα (παρά τις μεταξύ τους αντιθέσεις οι οποίες ορίζουν την έκταση του βαθμού). Ξέρουν ποιοι είναι οι εχθροί τους, ξέρουν να προστατεύονται και να κρατούν σφιχτοδεμένα τα κλειδιά της εξουσίας και της εκμετάλλευσης πάνω στον κόσμο που αγωνιά. Έτσι σε γενική κατεύθυνση δρουν κοινά ενάντιά του. Βέβαια έχουν διαμορφωμένη τη συλλογική τους λειτουργία έτσι ώστε όταν ένα από αυτά “ξεφεύγει”, προκαλεί με «άχρηστες» κραυγές, μπορεί και να το “θυσιάσουν” με σκοπό να μπορούν να συνεχίσουν το συνολικό «έργο» τους. Αλλά απαραίτητος (και όχι πάντα ικανός) όρος για να κάνουν, στο όποιο βαθμό, κάτι τέτοιο, είναι να διακρίνουν ότι όντως οι ακραίες εκφράσεις κάποιου «δικού τους» έχουν ξεπεράσει τις αντοχές του κόσμου. Και έχουν φροντίσει με πάμπολλους τρόπους και εκβιασμούς οι αντοχές αυτές να γίνονται όλο και πιο ελαστικές.

Ο μόνος τρόπος ώστε να πάψουν οι διώξεις στους φοιτητές, να αποφασίσει η “ανεξάρτητη δικαιοσύνη ανεξάρτητα” να ασχοληθεί με το ποιος έχει το πραγματικό δίκιο και ποιος το πραγματικό άδικο, αλλά και “να πάρει θέση” (υπέρ της πραγματικότητας) η “πανεπιστημιακή κοινότητα”, να εκφραστούν ανάλογα οι “δημοκρατικές δυνάμεις του τόπου” κ.λ.π. κ.λ.π., είναι η πραγματοποίηση κινητοποίησης, η όσο το δυνατόν πλατύτερη έκφραση και έκταση ενός κινήματος συμπαράστασης στην Ξάνθη αλλά και πέρα από αυτή. Και όπως αυτοί δρουν με όλους τους τους προπαγανδιστικούς και κατασταλτικούς μηχανισμούς σε αγαστή συνεργασία, έτσι να βρουν απέναντί τους μια εστία αντίστασης μετωπικού χαρακτήρα.

Advertisements
This entry was posted in πολιτική and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s