Απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας σχετικά με τη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση

gpcryouthΗ 11η Ολομέλεια της 8ης ΚΕ του ΚΚ Κίνας πραγματοποιήθηκε από την 1η έως τις 12 Αυγούστου 1966, μετά από 4 ολόκληρα χρόνια, κι ενώ η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για διευρυμένη ολομέλεια όπου συμμετείχαν, εκτός από διάφορα περιφερειακά στελέχη, τα μέλη της Ομάδας Πολιτιστικής Επανάστασης που είχε συσταθεί τον προηγούμενο Μάιο, και μέλη από τις επαναστατικές οργανώσεις που είχαν ήδη εμφανιστεί σε πανεπιστημιακές σχολές του Πεκίνου. Στις 8 Αυγούστου δημοσιεύθηκε η Απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας σχετικά με τη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση. Πρόκειται για το βασικό κομματικό ντοκουμέντο, γνωστό και ως 16 Σημεία, που επικυρώνει θεσμικά την επαναστατική διαδικασία.

Εξετάζοντας το κείμενο υπό το πρίσμα των επακόλουθων γεγονότων, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι πρόκειται για μια πολιτική απόφαση που ναι μεν θέτει τις βασικές κατευθύνσεις και τους στόχους της ΜΠΠΕ, αλλά συγχρόνως εκφράζει τον εύθραυστο συμβιβασμό που επιτεύχθηκε προσωρινά μεταξύ των διαφόρων τάσεων στο κόμμα. Η απόφαση περιορίζεται στα ζητήματα του εποικοδομήματος και σε γενική κριτική για κάποια άτομα από τον πανεπιστημιακό χώρο. Προβάλλει ως πρωτοπόρα δύναμη της επανάστασης τη νεολαία. Αναφέρεται στην εσωκομματική κατάσταση και τα καθήκοντα των στελεχών με αρκετά προσεκτικό τρόπο, καθώς και στην εσωκομματική πάλη, που την περιορίζει ενάντια σε μια χούφτα στελεχών «που έχουν πάρει τον καπιταλιστικό δρόμο».

Παρουσιάζονται οι αντιθέσεις μέσα στο λαό, όπως είχαν ήδη αναλυθεί από τον Μάο, αν και τα πράγματα φυσικά αποδείχθηκαν πολύ πιο περίπλοκα. Τίθεται ήδη η ανησυχία για εξάπλωση των συγκρούσεων και των αλληλοκατηγοριών, κάτι που θα ήταν μάλλον αδύνατον να αποφευχθεί. Περιέχει γενικές παρατηρήσεις για τα στελέχη και θέτει το ζήτημα των νέων μαζικών οργανώσεων που είχαν αρχίσει να σχηματίζονται καθώς και το ρόλο τους στη σοσιαλιστική οικοδόμηση. Ενώ όμως αναφέρει ως παράδειγμα για έμπνευση την Παρισινή Κομμούνα, λίγους μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 1967, ο Μάο απορρίπτει ως πρόωρη την οργανωτική δομή της κομμούνας και προωθεί το μοντέλο «συνδυασμός των τριών σε ένα», που στην ουσία πρόκειται για συμβιβασμό με την στρατιωτική και κομματική ηγεσία. Όπως επίσης, ουσιαστική υποχώρηση ήταν και η τελική πρόταση για τους αντιπροσώπους στα διάφορα σώματα να γίνεται από τα πάνω και όχι από τα κάτω, όπως προτείνει η Απόφαση των 16 Σημείων.

Παρακάτω η Απόφαση συνδέει την ΜΠΠΕ με το προηγούμενο Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης και την προβάλει ως εργαλείο για την ολοκλήρωση των στόχων του. Αξίζει να επισημανθεί η ιδιαίτερη μέριμνα να μείνουν στο απυρόβλητο οι θετικοί επιστήμονες, κάτι αντίστοιχο με ό,τι συνέβη στη Σοβιετική Ένωση στη δεκαετία του 1930, ώστε να μην υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στην παραγωγή.

Η αναφορά στις ένοπλες δυνάμεις είναι ιδιαιτέρως συνοπτική και γενικόλογη, και κυρίως χωρίς να αμφισβητούνται «τα επιτελεία», η ηγεσία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού. Στην τακτική αυτή, ο Μάο παρέμεινε συνεπής καθ’ όλη τη διάρκεια της ΜΠΠΕ, ερχόμενος σε σύγκρουση και με ηγετικά στελέχη της Ομάδας Πολιτιστικής Επανάστασης, τα οποία όχι μόνο απομακρύνθηκαν αλλά κατέληξαν στη φυλακή, όπου τα βρήκε και τα άφησε εκεί για αρκετά ακόμη χρόνια ο Τεγκ Σιάοπιγκ, όταν κυριάρχησε. Η στάση του Μάο είναι μεν ερμηνεύσιμη, αλλά εκ του αποτελέσματος αρκετά συζητήσιμη.

Όπως και στην Εγκύκλιο της 16ης Μαΐου, επαναλαμβάνεται η αναφορά στα έργα του Μάο που πρέπει να μελετηθούν. Πρόκειται κυρίως για κείμενα που είχαν είτε χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της Διορθωτικής Εκστρατείας (1942-44) είτε περιλαμβάνονται στο ευρύτερο σώμα κειμένων για τη Γραμμή Μαζών. Αν και πλέον δεν εμπλέκονται μόνο τα μέλη του κόμματος αλλά οι πλατύτερες μάζες σε συνθήκες σοσιαλιστικής οικοδόμησης.

Παλαιότερη μετάφραση της Απόφασης είχε γίνει το 1978 για λογαριασμό της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού Monthly Review, η οποία περιέχει ένα σοβαρό λάθος (πρόκειται μάλλον για τυπογραφικό λάθος), έχοντας ως ημερομηνία δημοσίευσης τις 8/10/66. Η Απόφαση όμως, όπως ειπώθηκε παραπάνω, δημοσιεύθηκε στις 8 Αυγούστου, και φυσικά ούτε την 1η Αυγούστου, όπως λανθασμένα επίσης παρουσιάζεται και σε άλλες αναφορές. [Μετάφραση-Σχόλια, Μ.Α.]

 

Απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας σχετικά με τη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση

8 Αυγούστου 1966

1. Ένα νέο στάδιο στη Σοσιαλιστική Επανάσταση

Η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση που εκτυλίσσεται τώρα είναι μια μεγάλη επανάσταση που αγγίζει βαθιά τις ψυχές των ανθρώπων και αποτελεί ένα νέο στάδιο στην ανάπτυξη της σοσιαλιστικής επανάστασης στη χώρα μας, ένα στάδιο το οποίο είναι και ευρύτερο και βαθύτερο.

Στη 10η Ολομέλεια της 8ης Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, ο σ. Μάο Τσετούγκ είπε: για να ανατρέψεις μια πολιτική εξουσία, είναι πάντα απαραίτητο, πρώτα απ’ όλα, να δημιουργήσεις κοινή γνώμη, να κάνεις δουλειά στην ιδεολογική σφαίρα. Αυτό ισχύει και για την επαναστατική τάξη καθώς και για την αντεπαναστατική τάξη. Αυτή η άποψη του σ. Μάο Τσετούγκ έχει αποδειχθεί εντελώς σωστή στην πράξη.

Παρόλο που η αστική τάξη έχει ανατραπεί, ακόμη προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τις παλιές ιδέες, τον πολιτισμό, τα έθιμα και τις συνήθειες των εκμεταλλευτριών τάξεων για να διαφθείρει τις μάζες, να κατακτήσει το μυαλό τους και πασχίζει να οργανώσει την επιστροφή της. Το προλεταριάτο πρέπει να κάνει ακριβώς το αντίθετο: πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα και αποφασιστικά κάθε πρόκληση της αστικής τάξης στο ιδεολογικό πεδίο και να χρησιμοποιεί τις νέες ιδέες, τον πολιτισμό, τα έθιμα και τις συνήθειες του προλεταριάτου για να αλλάξει την ψυχοσύνθεση του συνόλου της κοινωνίας. Επί του παρόντος, ο στόχος μας είναι να αγωνιστούμε ενάντια και να ανατρέψουμε εκείνα τα άτομα στην εξουσία που έχουν πάρει τον καπιταλιστικό δρόμο, να επικρίνουμε και να αποκηρύξουμε τις αντιδραστικές αστικές ακαδημαϊκές «αυθεντίες» και την ιδεολογία της αστικής τάξης και όλων των άλλων εκμεταλλευτριών τάξεων, και να αναμορφώσουμε την εκπαίδευση, τη λογοτεχνία και την τέχνη και όλα τα άλλα μέρη του εποικοδομήματος που δεν είναι σε αντιστοιχία με τη σοσιαλιστική οικονομική βάση, έτσι ώστε να διευκολύνουμε την εδραίωση και την ανάπτυξη του σοσιαλιστικού συστήματος.

2. Το κύριο ρεύμα και τα ζιγκ-ζαγκ
Οι μάζες των εργατών, αγροτών, στρατιωτών, των επαναστατών διανοουμένων, και των επαναστατικών στελεχών αποτελούν την κύρια δύναμη σε αυτή τη Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση. Μεγάλος αριθμός επαναστατών νέων, προηγουμένως άγνωστοι, έχουν γίνει θαρραλέοι και τολμηρά ανοίγουν δρόμο. Είναι ιδιαίτερα δραστήριοι και ευφυείς. Μέσω των εφημερίδων τοίχου και των μεγάλων συζητήσεων, πείθουν, αποκαλύπτουν και κριτικάρουν σε βάθος, και ξεκινούν αποφασιστικές επιθέσεις στους ανοικτά και συγκαλυμμένα εκπροσώπους της αστικής τάξης. Σε ένα τέτοιο μεγάλο επαναστατικό κίνημα, είναι δύσκολο να αποφευχθούν μειονεκτήματα του ενός ή του άλλου είδους. Ωστόσο, ο γενικός τους επαναστατικός προσανατολισμός ήταν σωστός από την αρχή. Αυτό είναι το κύριο ρεύμα στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση. Είναι η γενική κατεύθυνση με την οποία αυτή η επανάσταση συνεχίζει να προχωρά.

Επειδή η Πολιτιστική Επανάσταση είναι μια επανάσταση, συναντά αναπόφευκτα αντίσταση. Αυτή η αντίσταση προέρχεται κυρίως από όσους βρίσκονται στην εξουσία που έχουν παρεισφρήσει στο κόμμα και έχουν πάρει τον καπιταλιστικό δρόμο. Επίσης, προέρχεται από τη δύναμη της συνήθειας από την παλιά κοινωνία. Προς το παρόν, αυτή η αντίσταση είναι ακόμα αρκετά ισχυρή και πεισματάρικη. Παρόλα αυτά, η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση είναι μια ακαταμάχητη γενική τάση. Υπάρχουν άφθονες αποδείξεις ότι αυτή η αντίσταση γρήγορα θα σπάσει μόλις εξεγερθούν οι μάζες στο σύνολό τους.

Επειδή η αντίσταση είναι αρκετά ισχυρή, θα υπάρξουν ανατροπές, ακόμη και επαναλαμβανόμενες ανατροπές σε αυτόν τον αγώνα. Δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτό. Γειώνει με την πραγματικότητα το προλεταριάτο και τους υπόλοιπους εργαζόμενους, και ιδιαίτερα τη νέα γενιά, τους διδάσκει και τους προσφέρει εμπειρία, και τους βοηθά να κατανοήσουν ότι ο επαναστατικός δρόμος είναι ζιγκ-ζαγκ και καθόλου ομαλός.

3. Βάλτε την τόλμη πάνω από οτιδήποτε άλλο και τολμήστε να εξεγείρετε τις μάζες
Το αποτέλεσμα αυτής της Μεγάλης Πολιτιστικής Επανάστασης θα καθοριστεί από το αν η ηγεσία του κόμματος τολμά ή όχι να εξεγείρει με τολμηρό τρόπο τις μάζες.

Προς το παρόν, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές καταστάσεις σε σχέση με την ηγεσία που δίνεται στην Πολιτιστική Επανάσταση από τις κομματικές οργανώσεις σε διάφορα επίπεδα:

(1) Υπάρχει η κατάσταση στην οποία οι υπεύθυνοι των κομματικών οργανώσεων είναι στο άρμα του κινήματος και τολμούν να εξεγείρουν τις μάζες με τολμηρό τρόπο. Βάζουν την τόλμη πάνω από όλα, είναι ατρόμητοι κομμουνιστές μαχητές και καλοί μαθητές του Προέδρου Μάο. Υποστηρίζουν τις εφημερίδες τοίχου και τις μεγάλες συζητήσεις. Ενθαρρύνουν τις μάζες για να αποκαλύπτουν κάθε είδους φαντάσματα και τέρατα, και επίσης να επικρίνουν τις αδυναμίες και τα λάθη στο έργο των υπευθύνων. Αυτό το σωστό είδος καθοδήγησης είναι το αποτέλεσμα όταν μπαίνει μπροστά η προλεταριακή πολιτική και ηγείται η Σκέψη Μάο Τσετούγκ.

(2) Σε πολλές μονάδες, οι υπεύθυνοι έχουν μια πολύ φτωχή κατανόηση του έργου της καθοδήγησης σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα, η ηγεσία τους απέχει πολύ από το να είναι ευσυνείδητη και αποτελεσματική, με συνέπεια να είναι ανίκανοι και σε δυσμενή θέση. Βάζουν τον φόβο πάνω από όλα, επιμένουν σε ξεπερασμένες μεθόδους και κανονισμούς, και είναι απρόθυμοι να ξεφύγουν από συμβατικές πρακτικές και να προχωρήσουν μπροστά. Έχουν βρεθεί άσχετοι με τη νέα τάξη πραγμάτων, την επαναστατική τάξη των μαζών, με αποτέλεσμα η ηγεσία τους να υστερεί σε σχέση με την κατάσταση, να σέρνεται πίσω από τις μάζες.

(3) Σε ορισμένες μονάδες, οι υπεύθυνοι που έκαναν κάποιου είδους λάθη στο παρελθόν είναι ακόμα πιο επιρρεπείς στο να θέτουν τον φόβο πάνω από όλα, να φοβούνται ότι οι μάζες θα ανακαλύψουν τα λάθη τους. Στην πραγματικότητα, αν κάνουν σοβαρή αυτοκριτική και αποδεχτούν την κριτική των μαζών, το κόμμα και οι μάζες θα προσπεράσουν τα λάθη τους. Αλλά εάν οι υπεύθυνοι δεν συμμορφωθούν, θα συνεχίσουν να κάνουν λάθη και θα θέτουν εμπόδια στο μαζικό κίνημα.

(4) Ορισμένες μονάδες ελέγχονται από αυτούς που έχουν παρεισφρήσει στο κόμμα και έχουν πάρει το καπιταλιστικό δρόμο. Τέτοια πρόσωπα στην ηγεσία φοβούνται ιδιαιτέρως μήπως αποκαλυφθούν από τις μάζες και ως εκ τούτου αναζητούν κάθε πιθανή πρόφαση για να καταστείλουν το μαζικό κίνημα. Καταφεύγουν σε τέτοιες τακτικές, όπως τη μετάθεση των στόχων για επίθεση και να κάνουν το μαύρο άσπρο, στην προσπάθεια να οδηγήσουν το κίνημα σε λάθος δρόμο. Όταν νιώθουν πολύ απομονωμένοι και δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσουν όπως πριν, καταφεύγουν ακόμη περισσότερο σε ίντριγκες, σε πισώπλατα χτυπήματα, διαδίδουν φήμες, και θολώνουν όσο μπορούν τη διάκριση ανάμεσα στην επανάσταση και την αντεπανάσταση, κι όλα αυτά για να επιτεθούν στους επαναστάτες.

Αυτό που απαιτεί η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος από τις κομματικές επιτροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στο να επιμένουν στην παροχή σωστής καθοδήγησης, να βάζουν την τόλμη πάνω από όλα, να εξεγείρουν τις μάζες με τολμηρό τρόπο, να αλλάζουν την κατάσταση της αδυναμίας και της ανικανότητας, όπου υπάρχει, να ενθαρρύνουν εκείνους τους συντρόφους που έχουν κάνει λάθη, αλλά είναι πρόθυμοι να τα διορθώσουν, να αποτινάξουν τη νοοτροπία τους και να συμμετάσχουν στον αγώνα, και να καθαιρέσουν από τα καθοδηγητικά τους πόστα όλους όσοι κατέχουν εξουσία και έχουν πάρει τον καπιταλιστικό δρόμο, και έτσι να καταστεί δυνατή η ανακατάληψη της ηγεσίας από τους προλετάριους επαναστάτες.

4. Αφήστε τις μάζες να αυτομορφωθούν στο κίνημα
Στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση, η μόνη μέθοδος για τις μάζες είναι να απελευθερωθούν μόνες τους, και δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται καμία μέθοδος που κάνει πράγματα στο όνομά τους.

Εμπιστευτείτε τις μάζες, στηριχτείτε σ’ αυτές και σεβαστείτε τις πρωτοβουλίες τους. Διώξτε τον φόβο. Μην φοβάστε τις αναταραχές. Ο Πρόεδρος Μάο συχνά μας έχει πει ότι η επανάσταση δεν μπορεί να είναι τόσο πολύ εκλεπτυσμένη, τόσο ήπια, τόσο ήρεμη, περιποιητική, ευγενική, συγκρατημένη και μεγαλόψυχη. Αφήστε τις μάζες να αυτομορφωθούν σε αυτό το μεγάλο επαναστατικό κίνημα και να μάθουν να διακρίνουν ανάμεσα στο σωστό και το λάθος, καθώς και ανάμεσα στους σωστούς και λανθασμένους τρόπους να κάνουν πράγματα.

Κάντε την πληρέστερη δυνατή χρήση των εφημερίδων τοίχου και των μεγάλων συζητήσεων για να υποστηρίξετε την υπόθεση, έτσι ώστε οι μάζες να αποσαφηνίσουν τις σωστές απόψεις, να επικρίνουν τις λανθασμένες απόψεις και να αποκαλύψουν όλα τα φαντάσματα και τα τέρατα. Με αυτόν τον τρόπο οι μάζες θα είναι σε θέση να αυξήσουν την πολιτική τους συνείδηση κατά τη διάρκεια του αγώνα, να ενισχύσουν τις ικανότητες και τα ταλέντα τους, να διακρίνουν το σωστό από το λάθος και να χαράξουν σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε μας και τον εχθρό.

5. Σταθερά εφαρμόστε την ταξική γραμμή του κόμματος
Ποιοι είναι οι εχθροί μας; Ποιοι είναι οι φίλοι μας; Αυτό είναι ένα ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για την επανάσταση και είναι επίσης ένα ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για τη Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση.

Η κομματική ηγεσία θα πρέπει να είναι καλή στο να ανακαλύπτει την Αριστερά, να αναπτύσσει και να ενισχύει τις γραμμές της Αριστεράς, να βασίζεται σταθερά στην επαναστατική Αριστερά. Κατά τη διάρκεια του κινήματος, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να απομονωθούν εντελώς οι πιο αντιδραστικοί δεξιοί, να κερδηθεί το κέντρο και να ενωθεί με τη μεγάλη πλειοψηφία, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του κινήματος να έχει επιτευχθεί η ενότητα με παραπάνω από το 95% των στελεχών και με παραπάνω από το 95% των μαζών.

Συγκεντρώστε όλες τις δυνάμεις για να χτυπηθεί η χούφτα των υπεραντιδραστικών αστών δεξιών και αντεπαναστατών ρεβιζιονιστών, να αποκαλυφθούν και να επικριθούν πλέρια για τα εγκλήματά τους κατά του κόμματος, του σοσιαλισμού και της Σκέψης Μάο Τσετούγκ, έτσι ώστε να απομονωθούν εντελώς.

Ο κύριος στόχος του παρόντος κινήματος είναι εκείνοι μέσα στο κόμμα που κατέχουν θέσεις και έχουν πάρει τον καπιταλιστικό δρόμο.

Θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην αυστηρή διάκριση ανάμεσα στους αντικομματικούς, αντισοσιαλιστές δεξιούς και σε εκείνους που υποστηρίζουν το κόμμα και τον σοσιαλισμό, αλλά έχουν πει ή κάνει κάτι λάθος ή έχουν γράψει κάποια κακά άρθρα ή άλλα κείμενα.

Θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην αυστηρή διάκριση ανάμεσα στους αντιδραστικούς αστούς, αυταρχικούς λόγιους και «αυθεντίες», από τη μία πλευρά, και τους ανθρώπους που έχουν συνηθισμένες αστικές ακαδημαϊκές ιδέες από την άλλη.

6. Ο σωστός χειρισμός των αντιθέσεων μέσα στο λαό
Πρέπει να γίνει αυστηρή διάκριση μεταξύ των δύο διαφορετικών τύπων αντιθέσεων: εκείνες μέσα στο λαό και εκείνες ανάμεσα σε μας και τον εχθρό. Αντιθέσεις μέσα στο λαό δεν θα πρέπει να γίνονται αντιθέσεις ανάμεσα σε μας και τον εχθρό, ούτε αντιθέσεις ανάμεσα σε μας και τον εχθρό θα πρέπει να θεωρούνται αντιθέσεις μέσα στο λαό.

Είναι φυσιολογικό οι μάζες να έχουν διαφορετικές απόψεις. Ο συναγωνισμός μεταξύ των διαφορετικών απόψεων είναι αναπόφευκτος, αναγκαίος και ωφέλιμος. Κατά τη διάρκεια κανονικής και ολοκληρωμένης συζήτησης, οι μάζες θα επιβεβαιώσουν ό,τι είναι σωστό, θα διορθώσουν ό,τι είναι λάθος και σταδιακά θα φτάσουν σε ομοφωνία.

Η μέθοδος που πρέπει να χρησιμοποιείται στις συζητήσεις είναι να παρουσιάζονται τα πραγματικά γεγονότα, να βρίσκεται ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης και να πείθει με επιχειρήματα. Οποιαδήποτε μέθοδος που αναγκάζει μια μειοψηφία με διαφορετικές απόψεις να υποτάσσεται είναι ανεπίτρεπτη. Η μειοψηφία θα πρέπει να προστατεύεται, επειδή μερικές φορές η αλήθεια είναι με τη μειοψηφία. Ακόμη κι αν η μειοψηφία έχει λάθος, θα πρέπει και πάλι να της επιτρέπεται να υποστηρίζει τη θέση της και να διατηρεί τις απόψεις της.

Όταν υπάρχει μια συζήτηση, θα πρέπει να διεξάγεται με επιχειρήματα, όχι με εξαναγκασμό ή επιβολή.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, κάθε επαναστάτης θα πρέπει να είναι καλός στο να σκέφτεται προσεκτικά και να βρίσκει λύσεις, να αναπτύσσει το κομμουνιστικό πνεύμα του να τολμά να σκέφτεται, να τολμά να μιλά και να τολμά να δρα. Με την προϋπόθεση ότι έχουν την ίδια γενική κατεύθυνση, οι επαναστάτες σύντροφοι θα πρέπει, για να ενισχύουν την ενότητα, να αποφεύγουν την ατέρμονη συζήτηση σε δευτερεύοντα ζητήματα.

7. Να είστε σε επιφυλακή ενάντια σε όσους στιγματίζουν τις επαναστατικές μάζες ως «αντεπαναστάτες»
Σε ορισμένα σχολεία, μονάδες και ομάδες εργασίας της Πολιτιστικής Επανάστασης, μερικοί από τους υπεύθυνους οργανώνουν αντεπιθέσεις ενάντια στις μάζες που κολλούν εφημερίδες τοίχου, επικρίνοντάς τες. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν προχωρήσει ακόμη και σε τέτοια συνθήματα όπως: «η εναντίωση προς τους ηγέτες μιας μονάδας ή μιας ομάδας εργασίας σημαίνει εναντίωση προς την Κεντρική Επιτροπή του κόμματος, σημαίνει εναντίωση προς το κόμμα και το σοσιαλισμό, σημαίνει αντεπανάσταση». Με αυτόν τον τρόπο, είναι αναπόφευκτο ότι τα χτυπήματά τους θα πέσουν σε κάποιους πραγματικούς επαναστάτες αγωνιστές. Αυτό είναι ένα λάθος κατεύθυνσης, ένα λάθος γραμμής και είναι εντελώς ανεπίτρεπτο.

Μερικά άτομα που έχουν υποπέσει σε σοβαρά ιδεολογικά λάθη, και ιδιαίτερα ορισμένοι από τους αντικομματικούς και αντισοσιαλιστές δεξιούς, εκμεταλλεύονται ορισμένες αδυναμίες και λάθη στο μαζικό κίνημα για να διαδώσουν φήμες και κουτσομπολιά, και να συμμετέχουν σε υποκινήσεις, στιγματίζοντας σκόπιμα μερικές από τις μάζες ως «αντεπαναστάτες». Είναι απαραίτητο να προσέχουμε τέτοιους «πορτοφολάδες» και την κατάλληλη στιγμή να αποκαλύπτουμε τα κόλπα τους.

Κατά τη διάρκεια του κινήματος, με εξαίρεση τις περιπτώσεις ενεργών αντεπαναστατών, όπου υπάρχουν σαφείς αποδείξεις για εγκλήματα όπως φόνος, εμπρησμός, δηλητηρίαση, δολιοφθορά ή κλοπή κρατικών μυστικών και που θα πρέπει να αντιμετωπίζονται σύμφωνα με το νόμο, δεν πρέπει να ληφθούν μέτρα εναντίον των φοιτητών σε πανεπιστήμια, κολέγια, γυμνάσια και δημοτικά σχολεία, λόγω των προβλημάτων που προκύπτουν στο κίνημα. Για να αποτρέψουμε τον αγώνα να ξεφύγει από τον κύριο στόχο του, δεν επιτρέπεται, υπό οποιοδήποτε πρόσχημα, να υποκινούνται οι μάζες ή οι σπουδαστές να συγκρούονται μεταξύ τους. Ακόμη και αποδεδειγμένα δεξιοί θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ανά περίπτωση σε μεταγενέστερο στάδιο του κινήματος.

8. Το ζήτημα των στελεχών
Τα στελέχη εντάσσονται πάνω κάτω στις ακόλουθες τέσσερις κατηγορίες:

(1) καλά.

(2) σχετικά καλά.

(3) εκείνα που έχουν κάνει σοβαρά λάθη, αλλά δεν έχουν γίνει αντικομματικοί, αντισοσιαλιστές δεξιοί.

(4) μικρός αριθμός αντικομματικών, αντισοσιαλιστών δεξιών.

Σε συνηθισμένες καταστάσεις, οι δύο πρώτες κατηγορίες (καλά και σχετικά καλά) είναι η μεγάλη πλειοψηφία.

Οι αντικομματικοί, αντισοσιαλιστές δεξιοί πρέπει πλήρως να αποκαλύπτονται, να αντικρούονται, να ανατρέπονται, να γίνονται εντελώς αναξιόπιστοι και να εξαλείφεται η επιρροή τους. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να τους δίνεται η ευκαιρία να γίνουν καλύτεροι.

9. Ομάδες, επιτροπές και συνέδρια της Πολιτιστικής Επανάστασης
Πολλά νέα πράγματα έχουν αρχίσει να αναδύονται στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση. Οι πολιτιστικές επαναστατικές ομάδες, επιτροπές και άλλες οργανωτικές μορφές που δημιουργούνται από τις μάζες σε πολλά σχολεία και μονάδες είναι κάτι νέο και μεγάλης ιστορικής σημασίας.

Αυτές οι πολιτιστικές επαναστατικές ομάδες, επιτροπές και συνέδρια είναι έξοχες νέες μορφές οργάνωσης σύμφωνα με την οποίες αυτομορφώνονται οι μάζες υπό την ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος. Πρόκειται για μια εξαιρετική γέφυρα που κρατάει το κόμμα μας σε στενή επαφή με τις μάζες. Είναι όργανα εξουσίας της Προλεταριακής Πολιτιστικής Επανάστασης.

Η πάλη του προλεταριάτου ενάντια στις παλιές ιδέες, τον πολιτισμό, τα έθιμα και τις συνήθειες που έχουν απομείνει από όλες τις εκμεταλλεύτριες τάξεις εδώ και χιλιάδες χρόνια, θα διαρκέσει αναγκαστικά για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, οι πολιτιστικές επαναστατικές ομάδες, επιτροπές και συνέδρια δεν θα πρέπει να είναι προσωρινές οργανώσεις, αλλά μόνιμες, διαρκείς μαζικές οργανώσεις. Είναι κατάλληλες όχι μόνο για τα κολέγια, τα σχολεία και τις κυβερνητικές και άλλες οργανώσεις, αλλά γενικά και για τα εργοστάσια, τα ορυχεία και άλλες επιχειρήσεις, για τις αστικές συνοικίες και τα χωριά.

Είναι αναγκαίο να καθιερωθεί σύστημα γενικών εκλογών, όπως αυτό της Παρισινής Κομμούνας, για την εκλογή των μελών των πολιτιστικών επαναστατικών ομάδων και των επιτροπών και των αντιπροσώπων στα πολιτιστικά επαναστατικά συνέδρια. Οι κατάλογοι των υποψηφίων θα πρέπει να υποβληθούν από τις επαναστατικές μάζες μετά από ολοκληρωμένη συζήτηση, και οι εκλογές θα πρέπει να διεξαχθούν αφού οι μάζες έχουν συζητήσει τις λίστες ξανά και ξανά.

Οι μάζες δικαιούνται ανά πάσα στιγμή να κριτικάρουν τα μέλη των πολιτιστικών επαναστατικών ομάδων και επιτροπών και των εκλεγμένων αντιπροσώπων στα πολιτιστικά επαναστατικά συνέδρια. Εάν αυτά τα μέλη ή οι αντιπρόσωποι αποδειχθούν ανίκανοι, μπορούν να αντικατασταθούν μέσω εκλογών ή να ανακληθούν από τις μάζες μετά από συζήτηση.

Οι πολιτιστικές επαναστατικές ομάδες, επιτροπές και συνέδρια στα κολέγια και τα σχολεία θα πρέπει να αποτελούνται κυρίως από εκπροσώπους των επαναστατών φοιτητών. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να έχουν έναν ορισμένο αριθμό εκπροσώπων από το επαναστατικό διδακτικό και διοικητικό προσωπικό και τους εργάτες.

10. Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση το πιο σημαντικό καθήκον είναι να αναμορφώσουμε το παλιό εκπαιδευτικό σύστημα και τις παλιές αρχές και μεθόδους διδασκαλίας.

Σε αυτήν την Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση, το φαινόμενο να κυριαρχούνται τα σχολεία μας από αστούς διανοούμενους πρέπει να αλλάξει εντελώς.

Σε κάθε είδος σχολείου πρέπει να εφαρμοστεί σε βάθος η πολιτική που προώθησε ο σ. Μάο Τσετούγκ, με την εκπαίδευση να υπηρετεί την προλεταριακή πολιτική και την εκπαίδευση να συνδυάζεται με την παραγωγική εργασία, έτσι ώστε να επιτρέπεται σε αυτούς που εκπαιδεύονται να αναπτυχθούν ηθικά, πνευματικά και σωματικά και να γίνουν εργαζόμενοι με σοσιαλιστική συνείδηση και κουλτούρα.

Θα πρέπει να συντομευθεί η εκπαιδευτική περίοδος. Τα μαθήματα θα πρέπει να είναι λιγότερα και καλύτερα. Το εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να μετασχηματιστεί σε βάθος, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεκινώντας με την απλούστευση του περίπλοκου υλικού. Ενώ ο κύριος στόχος τους είναι η μελέτη, οι μαθητές θα πρέπει να μάθουν και άλλα πράγματα. Δηλαδή, παράλληλα με τις σπουδές τους, θα πρέπει επίσης να μάθουν τη βιομηχανική εργασία, τη γεωργία και τις στρατιωτικές υποθέσεις, και να λάβουν μέρος στους αγώνες της Πολιτιστικής Επανάστασης για να κριτικάρουν την αστική τάξη στη διάρκεια αυτών των αγώνων.

11. Το ζήτημα της επώνυμης κριτικής στον Τύπο
Κατά τη διάρκεια του μαζικού κινήματος της Πολιτιστικής Επανάστασης, η κριτική της αστικής και φεουδαρχικής ιδεολογίας πρέπει να συνδυάζεται καλά με τη διάδοση της προλεταριακής κοσμοαντίληψης και του μαρξισμού-λενινισμού, Σκέψης Μάο Τσετούγκ.

Η κριτική πρέπει να οργανωθεί ενάντια σε τυπικούς αστούς εκπροσώπους που έχουν παρεισφρήσει στο κόμμα και σε τυπικές αντιδραστικές αστικές ακαδημαϊκές «αυθεντίες», και αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει την κριτική διαφόρων ειδών από αντιδραστικές απόψεις στη φιλοσοφία, στην ιστορία, στην πολιτική οικονομία και στην εκπαίδευση, στα έργα και στις θεωρίες της λογοτεχνίας και της τέχνης, στις θεωρίες της φυσικής επιστήμης, και σε άλλα πεδία.

Η επώνυμη κριτική στον Τύπο θα πρέπει να αποφασίζεται μετά από συζήτηση στην κομματική επιτροπή του ίδιου επιπέδου, και σε ορισμένες περιπτώσεις να υποβάλλεται για έγκριση στην κομματική επιτροπή ανώτερου επιπέδου.

12. Η πολιτική για τους επιστήμονες, τους τεχνικούς και τα απλά μέλη του εργαζόμενου προσωπικού
Όσον αφορά τους επιστήμονες, τους τεχνικούς και τα απλά μέλη του εργαζόμενου προσωπικού, εφόσον είναι πατριώτες, εργάζονται με όρεξη, δεν είναι κατά του κόμματος και του σοσιαλισμού, και δεν διατηρούν παράνομες σχέσεις με οποιαδήποτε ξένη χώρα, θα πρέπει στο παρόν κίνημα να συνεχίζεται η εφαρμογή της πολιτικής «ενότητα, κριτική, ενότητα». Ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για εκείνους τους επιστήμονες και το επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό που έχουν προσφέρει. Πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για να βοηθηθούν ώστε σταδιακά να μετασχηματίσουν την κοσμοαντίληψή τους και το στυλ της εργασίας τους.

13. Το ζήτημα των διευθετήσεων για την ένταξη στο Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης στην πόλη και στην ύπαιθρο
Οι πολιτιστικές και εκπαιδευτικές μονάδες και τα καθοδηγητικά όργανα του κόμματος και της κυβέρνησης στις μεγάλες και μεσαίες πόλεις είναι τα σημεία συγκέντρωσης της παρούσας Προλεταριακής Πολιτιστικής Επανάστασης.

Η Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση έχει εμπλουτίσει το Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο και το έφτασε σε ένα υψηλότερο επίπεδο. Πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για τη διεξαγωγή των δύο αυτών κινημάτων σε στενό συνδυασμό. Διευθετήσεις για το σκοπό αυτό μπορούν να γίνουν σε διάφορες περιοχές και διαμερίσματα υπό το πρίσμα συγκεκριμένων συνθηκών.

Το Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης, που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη στην ύπαιθρο και στις επιχειρήσεις στις πόλεις, δεν θα πρέπει να διαταραχθεί όπου οι αρχικές διευθετήσεις αποδείχθηκαν κατάλληλες και το κίνημα προχωρά καλά, αλλά θα πρέπει να συνεχίσει, σύμφωνα με τις αρχικές διευθετήσεις. Ωστόσο, τα ζητήματα που προκύπτουν από την παρούσα Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση θα πρέπει να τεθούν στις μάζες προς συζήτηση την κατάλληλη στιγμή, έτσι ώστε να προωθηθεί περαιτέρω με έντονο τρόπο η προλεταριακή ιδεολογία και να εξαλειφθεί η αστική ιδεολογία.

Σε ορισμένα μέρη, η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση χρησιμοποιείται ως η εστίαση για να προωθηθεί το Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης και να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα στους τομείς της πολιτικής, της ιδεολογίας, της οργάνωσης και της οικονομίας. Αυτό μπορεί να γίνει όπου η τοπική κομματική επιτροπή το κρίνει σκόπιμο.

14. Κρατάτε γερά την Επανάσταση και συμβάλλετε στην παραγωγή
Ο σκοπός της Μεγάλης Προλεταριακής Πολιτιστικής Επανάστασης είναι να επαναστατικοποιήσει την ιδεολογία του λαού και ως εκ τούτου να επιτευχθούν μεγαλύτερα, ταχύτερα, καλύτερα και πιο οικονομικά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς της εργασίας. Αν εξεγερθούν συνολικά οι μάζες και γίνουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις, είναι δυνατόν να προωθηθεί τόσο η Πολιτιστική Επανάσταση όσο και η παραγωγή, χωρίς το ένα να εμποδίζει το άλλο, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλή ποιότητα σε όλες τις εργασίες μας.

Η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση είναι μια ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των κοινωνικών παραγωγικών δυνάμεων στη χώρα μας. Κάθε άποψη που αντιπαραβάλει τη Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση με την ανάπτυξη της παραγωγής είναι εσφαλμένη.

15. Οι Ένοπλες Δυνάμεις
Στις Ένοπλες Δυνάμεις, η Πολιτιστική Επανάσταση και το Κίνημα Σοσιαλιστικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να διενεργούνται σύμφωνα με τις οδηγίες της Στρατιωτικής Επιτροπής της ΚΕ του κόμματος και του Γενικού Πολιτικού Τμήματος του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.

16. Η Σκέψη Μάο Τσετούγκ είναι οδηγός για δράση στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση
Στη Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση, είναι επιτακτική ανάγκη να κρατάμε ψηλά το μεγάλο κόκκινο λάβαρο της Σκέψης Μάο Τσετούγκ και να μας καθοδηγεί η προλεταριακή πολιτική. Το κίνημα για τη δημιουργική μελέτη και εφαρμογή των έργων του προέδρου Μάο Τσετούγκ θα πρέπει να προωθηθεί μέσα στις μάζες των εργατών, αγροτών και στρατιωτών, των στελεχών και διανοουμένων, και η Σκέψη Μάο Τσετούγκ θα πρέπει να εκληφθεί ως οδηγός για δράση στην Πολιτιστική Επανάσταση.

Σε αυτή την περίπλοκη Μεγάλη Πολιτιστική Επανάσταση, οι κομματικές επιτροπές σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να μελετήσουν και να εφαρμόσουν τα έργα του Προέδρου Μάο όλο και πιο ευσυνείδητα και με δημιουργικό τρόπο. Ειδικότερα, θα πρέπει να μελετήσουν ξανά και ξανά τα κείμενα του Προέδρου Μάο για την Πολιτιστική Επανάσταση και τις κομματικές μεθόδους καθοδήγησης, όπως: Για τη Νέα Δημοκρατία, Συνομιλίες στο Φόρουμ του Γενάν για τη λογοτεχνία και την τέχνη, Για τον σωστό χειρισμό των αντιθέσεων μέσα στο λαό, Ομιλία στο Εθνικό Συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας για την προπαγανδιστική δουλειά, Μερικά ζητήματα σχετικά με τις μεθόδους καθοδήγησης και τις μεθόδους δουλειάς των κομματικών επιτροπών.

Οι κομματικές επιτροπές σε όλα τα επίπεδα πρέπει να συμμορφώνονται με τις οδηγίες που δίνονται από τον Πρόεδρο Μάο όλα αυτά τα χρόνια, δηλαδή θα πρέπει να εφαρμόζεται σχολαστικά η γραμμή μαζών, «από τις μάζες, στις μάζες» και θα πρέπει να είναι μαθητές πριν γίνουν δάσκαλοι. Θα πρέπει να προσπαθούν να αποφεύγουν να είναι μονόπλευροι ή στενόμυαλοι. Θα πρέπει να καλλιεργούν την υλιστική διαλεκτική και να αντιτίθενται στη μεταφυσική και στον σχολαστικισμό.

Η Μεγάλη Προλεταριακή Πολιτιστική Επανάσταση είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει λαμπρή νίκη υπό την ηγεσία της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος με επικεφαλής τον σ. Μάο Τσετούγκ.

Advertisements
This entry was posted in πολιτική, μεταφράσεις and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s